Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Passend onderwijs
    • Team
    • Groepen
    • Leerlingenraad
    • Medezeggenschap
    • Oudervereniging
    • Stichting Uniek
    • Geschiedenis
  • Bij-zonder onderwijs
    • Ontdekkend en Onderzoekend Leren
    • Omgaan met prikkels
    • Zelf en Samen Leren
    • "Leren Leren"
    • Leren Presenteren
    • Ruimte voor talenten
    • Mediawijsheid
    • Rots- en Watertraining
    • Verrijkingsgroep "de Vuurkorf"
    • Plusklas en Doeklas groep 8
  • Praktisch
    • Aanmelding leerling
    • Schooltijden
    • Schoolkalender
    • Schoolgids
    • Ziekmelding
    • Ouderportaal Parnassys
    • Buitenschoolse opvang
    • Social schools
    • Verlofaanvraag
    • Hoofdluiscontrole
    • Stichting Leergeld
    • Educorner
  • Veiligheid
    • Anti-pest protocol
    • Vertrouwenspersoon / Schoolcontactpersoon
    • Klachtenregeling
    • CJG en vertrouwenswerk
    • Privacy
    • Medicijngebruik
    • Bedrijfshulpverlening
  • Contact
Veilige sfeer
Ontdekkend en Onderzoekend Leren
Zelf en Samen Leren
Betekenisvol

Lesmateriaal 7-8

LEZEN
http://www.jeugdbieb.nl/

REKENEN 
http://www.rekentoppers.nl/ (groep 7-8)
www.klokrekenen.nl (maak je eigen werkblad met klokken)
www.sommenmaker.nl (maak je eigen werkblad met sommen)
http://www.fi.uu.nl/rekenweb/rekenmaar/leerlingen/index.html (toffe rekenspelletjes)
www.rekenkist.nl (online oefeningen voor alle rekengebieden…veel is gratis, voor andere oefeningen is een licentie nodig)
http://www.9-box.net/ (tafels oefenen op een heerlijke manier)

TAAL / SPELLING
Spellingcategorieën TaalActief groep 7  Thema 1 tot en met 8
Spellingcategorieën TaalActief groep 8  Thema 1 tot en met 8
www.jufmelis.nl (taal, spelling en woordenschat oefenen in de breedste zin)

AARDRIJKSKUNDE
www.toporopa.eu/nl (topografie Europa en meer…)
http://www.brujon.net/topo/ (topografie is stampwerk, deze site helpt je erbij)

BIOLOGIE
www.ikhebdat.nl (informatie voor kinderen met verhalen over kinderen, die vertellen over hun erfelijke ziekte)
http://www.geluidstuin.nl/ (geluid in de vorm van een spel)

GESCHIEDENIS
http://www.museumjocas.nl/ (online geschiedenismuseum)
www.schooltv.nl/vroegerenzo (aantrekkelijke geschiedeniswebsite met veel info en filmpjes)
www.googleartproject.nl (virtueel kijkje in diverse musea 3D)
www.egyptologie.nl (mysterieuze piramides en geheime hiërlogliefen zijn de ingrediënten van deze website)

WETENSCHAP EN TECHNIEK
www.sterrenkids.nl (alles over sterrenkunde en ruimtevaart)

ALLERLEI
www.squla.nl (oefenversie)
www.willemwever.nl
http://www.hetklokhuis.nl/
http://www.teleblik.nl/ 
http://www.schooltv.nl/beeldbank/po
http://www.spelletjesplein.nl/ (alle vakken)
www.computermeester.be (educatieve spelletjes voorkleuters en leerlingen van de basisschool)
www.cijfers.net (cijfers liegen niet…website vol opmerkelijke en verrassende feiten)
http://www.samsam.net/ (het tijdschrift is je bekend)
http://www.zappechtgebeurd.nl/ (digitaal platform vol echte verhalen over kinderen)

https://www.solitaireparadise.com/nl/ (een website vol met klassieke geheugenspelletjes (bv sudoku, kaartspellen, mijnenveger)

ZOEKEN
http://www.jeugdbieb.nl/
www.datbedoelik.nl (mooie, uitgebreide zoekmachine voor alle kinderen van de basisschool. Klik op je groep.)
https://spreekbeurten.info/ (spreekbeurten over ruim 400 onderwerpen, die je kunt inzetten voor je werkstuk of eigen spreekbeurt) 

INFORMATIESITES
www.kindertelefoon.nl (interactieve en frisse website van de kindertelefoon)

MEDIAWIJSHEID
http://www.mediasmarties.nl
http://www.childfocus.be/nl/preventie/clicksafe-veilig-internetten

https://www.nationaalmediapaspoort.nl/ (meer informatie over de leerlijn MediaWijsheid die we op De Biekorf volgen)


Snel naar

Stichting Uniek

Parnassys

Social Schools

Kind Aanmelden

Contact

Elisabethstraat 5
4931 BD Geertruidenberg

Telefoon: 0162-514095 
Email: directie@biekorf.nl
Directeur: Sander Machielse
Brincode: 06EH

© 2018 Social Schools
Alle rechten voorbehouden

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools